گرده گل برای لاغری، مقدار و طریقه مصرف آن

گرده گل زنبورعسل از جمله یکی از غنی‌ترین و خالص‌ترین مواد غذایی طبیعی شناخته شده می‌باشد. این ماده سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها می‌باشد که تقریباً تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی ما را در اختیار دارد. گرده گل برای لاغری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این مقاله می‌خواهیم در این مورد بحث کنیم.

گرده گل چیست؟

طبق ادن فودز، به طور کلی، گرده گل، ماده‌ای بسیار مفید می‌باشد که از هزاران ذره میکروسکوپی تشکیل شده و به گیاهان این امکان را می‌دهد تا از طریق بذر تولید مثل کنند. گرده گل از بساک گل که به بخشی از پرچم آن اطلاق می‌شود، استخراج می‌شود و منبع غذایی اصلی زنبورها و سایر حشرات محسوب می‌شود.

زنبوران کارگر در حین حرکت از یک گل به گلی دیگر، شهد و گرده جمع می‌کنند. هنگامی که گرده بدن زنبور کارگر را می‌پوشاند، او آن‌ها را جمع کرده و در موهای مخصوصی که روی پاهای عقبش قرار دارند نگهداری می‌کند تا دوباره به کندو بازگردد.

زنبورها بیش‌تر از نیاز کندو، گرده جمع می‌کنند، بنابراین زنبورداران قادر به جمع آوری گرده‌های اضافی در تله گرده گیر هستند. زمانی که زنبورهای عسل وارد کندو می‌شوند، آن‌ها از سوراخ‌هایی با اندازه مشخص عبور می‌کنند تا گرده‌های موجود در بدن آن‌ها ریخته شده و درون یک سینی جمع شوند.

توجه به کیفیت گرده قبل از مصرف آن بسیار مهم است. بهترین نوع این گرده‌ها، آن‌هایی هستند که از محیط‌های طبیعی و بکر و به صورت قانونی برداشت می‌شوند.

گرده گل و لاغری

استفاده روزانه از گرده گل برای لاغری

امروزه مکمل‌های لاغری بسیار زیادی یافت می‌شوند که در اغلب موارد عوارض بسیار زیادی دارند و بسیار خطرناک هستند. ما انسان‌ها بسیار متفاوت هستیم و افراد مختلف واکنش متفاوتی نسبت به انواع مواد غذایی نشان می‌دهند . آنچه برای یک شخص مفید است، ممکن است برای فرد دیگری مفید نباشد.

در موارد مربوط به کاهش وزن، غالبا ترکیبی از عوامل مختلف از جمله موارد زیر تاثیرگذار هستند:

  • رژیم غذایی و عادت غذایی
  • فعالیت بدنی
  • زندگی سالم

گرده گل برای لاغری چگونه عمل می‌کند؟

عملکرد گرده گل برای لاغری

برخی از دلایلی که گرده گل برای لاغری موثر می‌باشد، عبارتند از:

  • گرده فرآیندهای متابولیکی را تحریک می‌کند که آن هم سرعت سوزاندن کالری را تسریع می‌بخشد.
  • عدم تعادل شیمیایی را که معمولاً در افزایش وزن نقش دارد اصلاح می‌کند. سپس اشتها را تنظیم و تثبیت می‌کند. در عین حال این ماده یک انرژی دهنده طبیعی است که از مصرف آن برای کاهش وزن احساس خوبی خواهید داشت.
  • گرده یک نوع ماده غذایی کم کالری اما خوشمزه و مقوی است.
  • سرشار از لسیتین است که به هضم چربی و متابولیسم بدن کمک می‌کند. دلیل اینکه گرده زنبور عسل باعث کاهش LDL و افزایش کلسترول مفید HDL می‌شود، همین مورد می‌باشد.
  • از آنجا که گرده از نظر تغذیه‌ای کامل و متعادل است‌، به کاهش ولع غذا کمک می‌کند. ماده طبیعی فنیل آلانین (اسید آمینه ضروری) موجود در آن به عنوان کاهنده اشتها عمل می‌کند.
  • دارای پروتئین بالایی است که به شما کمک می‌کند که احساس سیری کنید و پرخوری را کاهش دهید. این ماده پروتئین بیش‌تری از هر منبع حیوانی دارد و در وزن برابر، اسید آمینه‌ی بیشتری از تخم مرغ یا گوشت گاو (تقریباً 40٪ پروتئین) دارد.
  • گرده زنبور عسل از ارزش غذایی بالاتری نسبت به عسل و ژل رویال برخوردار است. این ماده مشابه، اما پایدارتر از ژل رویال است.

توجه داشته باشید که قبل از اینکه هر شخصی قصد خوردن گرده را داشته باشد، باید اطمینان حاصل کند که نسبت به این ماده هیچ حساسیتی نداشته باشد. همچنین دوز مصرف گرده برای هر فردی باید تنظیم شود که برای تنظیم آن باید با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین میزان مصرف آن‌را برای شما تعیین کند.

لطفا توجه داشته باشید که مطالب فوق فقط جهت اطلاع رسانی و آموزش می‌باشد و به عنوان جایگزینی برای توصیه‌های پزشکی، تشخیص یا درمان در نظر گرفته نشده است. برای آگاهی از شرایط خود بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

گرده گل را از کجا بخریم؟

گرده گل مانند بسیاری دیگر از محصولات زنبور عسل نیاز به شناخت از منبع تولید و زنبوردار تولید کننده دارد. اغلب گرده های گل به خاطر اینکه زنبوردار به زمان سمپاشی مزارع اطراف توجه نمی کند حاوی سموم کشاورزی هستند که می تواند اثرات بدی روی سلامت مصرف کننده داشته باشد. علاوه بر این نگهداری گرده گل توسط زنبوردار بسیار مهم است چرا که نگهداری در شرایط گرم و مرطوب باعث رشد کپک در گرده ها می گردد.

ما در تیم هانیلی گرده های گل کوهی که فاقد سموم کشاورزی است و در شرایط دمایی مناسب نگهداری می شود را برای مصرف کنندگان ارائه می نماییم

از لینک زیر می توانید گرده گل با کیفیت هانیلی را خرید کنید

تخفیف!

گرده گل

گرده گل

تومان 45,000

طریقه مصرف گرده گل برای لاغری

طریقه مصرف گرده گل برای لاغری

در حالی که کاهش وزن بسیار ساده به نظر می‌آید و در اصطلاح به معنای مصرف کالری کمتر نسبت به قبل می‎‌باشد، این کار به این آسانی‌ها هم نیست. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند، کاهش وزن را بسیار دشوار می‌دانند و به همین دلیل به راحتی با برخی از توصیه‌های وسوسه انگیز فریب می‌خورند. درست است که گرده گل را می‌توانید در رژیم لاغری خود قرار بدهید؛ اما برای دیدن نتایج واقعی همچنان هم باید غذای سالمی مصرف کنید و فعالیت بدنی داشته باشید. قبل از مصرف گرده گل برای لاغری با پزشک خود مشورت کنید زیرا در برخی از افراد می‌تواند عوارض جانبی زیاد داشته باشد. مصرف گرده گل برای لاغری بسیار مفید است اما در کنار گاهش وزن فواید گرده گل بی‌شمار می‌باشند.

گرده کل به عنوان جایگزینی کم کالری

کم کالری بودن گرده گل باعث شده است که بسیاری از افراد در رژیم غذایی کم کالری خود از آن استفاده کنند. 2 قاشق چایخوری گرده گل، حاوی 40 کالری بوده و تنها 4 گرم قند دارد. از آنجا که این ماده دارای بافت تردی می‌باشد، می‌توانید برای کاهش وزنتان از آن به عنوان جایگزینی برای غذاهای ترد پرکالری استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید با مصرف یک کاسه ماست یونانی با یک وعده گرده گل، به جای 2 قاشق غذاخوری بادام، تقریبا 26 کالری کمتر مصرف کنید. همچنین با مصرف آن به جای 2 قاشق غذاخوری تنقلات، از مصرف 50 کیلو کالری اضافی جلوگیری می‌کنید.

گرده گل همچنین حاوی مقادیری از مواد مغذی، از جمله فیبر می‌باشد که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. 2 قاشق چای خوری گرده زنبور عسل فقط 2 درصد کالری دریافتی در یک رژیم 2000 کالری را تشکیل می‌دهد اما تقریباً 8 درصد فیبر مورد نیاز برای زنان و 5 درصد فیبر مورد نیاز برای آقایان را تأمین می‌کند. فیبر منبع کالری نیست؛ اما به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کنید که در نهایت ممکن است به کاهش وزن کمک کند. مصرف گرده گل، نیاز به سایر مواد غذایی پر فیبر مانند میوه‌ها و سبزیجات را کاهش نمی‌دهد؛ اما به تقویت فیبر دریافتی کمک می‌کند.

هشدارها و ملاحظات

گرده گل برای لاغری 2

در صورتی که به مصرف گرده گل برای کاهش وزن علاقه دارید، ابتدا حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. گرده گل ممکن است در افرادی که نسبت به آن آلرژی دارند، عوارض جانبی جدی داشته باشد و مصرف مکمل‌های گرده گل نیز حداقل به یک مورد آنافیلاکسی( یک واکنش شدید آلرژیک که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد) منجر شده است. گرده گل همچنین می‌تواند واکنش‌های حساسیتی کم خطرتری مانند بثورات یا مشکلات تنفسی ایجاد کند. به دلیل همین موارد بهتر است شما به پزشک مراجعه کنید تا آزمایشات آلرژی را بر روی شما انجام دهد تا مطمئن شود که برای شما بی خطر است. یک گزارش از دانشگاه یوتا این هشدار را داده است که در صورت داشتن آلرژی یا اختلالات آلرژی‌، مانند آسم، نباید گرده زنبور عسل مصرف کنید.

چگونگی مصرف گرده گل برای لاغری

اگر پزشکتان، اجازه دهد، شما می‌توانید از گرده گل در دستور العمل‌های سالم استفاده کنید. بافت دلپذیر گرده گل باعث شده است که با جوی گرم یا سرد، ماست ساده یونانی یا حتی سس سیبی که شیرین نمی‌باشد، مطابقت داشته باشد. شما همچنین می‌توانید گرده را درون یک اسموتی مخلوط کنید. این اسموتی را می‌توانید با مخلوط کم کالری شیر بادام ساده شیرین نشده، چند مشت کلم پیچ و یک فنجان توت یخ زده تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید