ژل رویال چیست؟ خواص ژل رویال را بیشتر بشناسیم

ژل رویال چیست و چگونه تولید می‌شود که سرشار از خواص طبیعی و درمانی فراوان است. علت این‌که بسیاری از مردم از ژل رویال به عنوان دارو استفاده می‌کنند چیست؟ ژل رویال یا همان ژل سلطنتی دارای خاصیت ضد تومور و ضد باکتری بودن و باعث ترمیم زخم‌ها نیز می‌گردد. در این متن قصد داریم در مورد ویژگی‌های این ماده شگفت‌انگیز بیشتر بدانیم.

ژل رویال چیست ؟

لاروهای کوچک پس از خارج شدن از تخم،به مدت سه روز از ژل رویال تغذیه می‌کنند؛ این در حالی است که ملکه در طی طول عمرش، تمام مدت از ژل رویال تغذیه می‌کند. ژل رویال ویژگی مفید زیادی حتی برای سلامتی انسان دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به اثرات ضدباکتریایی، افزایش سلامتی و ایمنی و فعالیت‌های آنتی اکسیدانی و همچنین خاصیت ضد تومور بودن آن اشاره کرد. ژل رویال از یک نوع ترشح پروتئینی که از غدد هیپوفارِنکس و فک پایینی زنبور عسل کارگر خارج می‌شود تولید می‌شود.

چگونگی تولید رویال ژلی

منبع تولید ژل رویال همانند عسل کندوی زنبورها می‌باشد لیکن دلیل تهیه این ماده توسط زنبورها کاملا متفاوت است. همانطور که می‌دانید منبع اصلی انرژی زنبورهای کارگر عسل است حال آن‌که رویال ژلی غذای اصلی ملکه بوده و به همین دلیل ژل سلطنتی نام گرفته که به جذابیت آن می‌افزاید. به طور معمول حاوی حدود 60٪ تا 70٪ آب ، 12٪ تا 15٪ پروتئین ، 10٪ تا 16٪ قند ، 3٪ تا 6٪ چربی و 2٪ تا 3٪ ویتامین‌ها ، نمک‌ها و اسیدهای آمینه است. ترکیب آن بسته به جغرافیا و آب و هوا می‌تواند متفاوت باشد.

ترکیبات شیمیایی و فیزیکی ژل رویال چیست ؟

ترکیبات شیمیایی و خواص ژل رویال

از نظر ویژگی‌های فیزکی، ژل رویال از نظر رنگ زرد کمرنگ و از نظر بوی  تند و شدید دارد که دارای طعم ترش بوده و شکل ظاهری آن به صورت ژلاتینی است.

از حیث ترکیبات شیمیایی حاوی پروتئین، کربوهیدرات، چربی، آمینو اسیدهای آزاد، ویتامین و مواد معدنی می‌‌باشد. ۶۰ الی ۷۰ درصد آن‌را آب، ۱۲ الی ۱۵ درصد آن‌را پروتئین، ۱۰ الی ۱۶ درصد آن‌را شکر، ۳ الی ۶ درصد  چربی و ۲ الی ۳ درصد ویتامین، نمک و آمینو اسیدها تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است که این ترکیبات در مناطق جغرافیایی و اقلیم‌های مختلف می‌توانند متفاوت باشند.

ژل رویال نیز مانند عسل دارای خواص درمانی زیادی از جمله: تقویت سیستم ایمنی، حفظ جوانی، سلامت تراکم استخوان‌ها و درمان طبیعی آسم است. جلوگیری از رشد توده‌های سرطانی نیز از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد ژل رویال است. اما باید دقت شود فردی که در حال حاضر دارای توده سرطانی در بدن خود است نمی‌تواند از ژل رویال به عنوان درمان استفاده کند زیرا در این صورت رشد توده‌های سرطانی تسریع می‌یاید.

ما در هانیلی با کمک یک شرکت معتبر مخلوط ژل رویال و عسل را برای شما آماده کرده ایم با کلیک روی لینک زیر به راحتی میتونید این محصول رو خرید و درب منزل تحویل بگیرید

لینک خرید ترکیب عسل و ژل رویال ( درارای مجوز بهداشت و سیب سلامت) 

مخلوط ژل رویال و عسل هانیلی (190 گرمی)

تومان 115,000


دارای مجوز بهداشت و سیب سلامت

اطلاعات بیشتر

تاریخچه استفاده از رویال ژلی از دهه پنجاه میلادی تاکنون

در دهه پنجاه میلادی بسیاری از کاتولیک‌ها و مسیحیان با توجه به خواص ضد پیری و جلوگیری از مشکلات تنفسی با استفاده از ژل رویال بسیار از آن استقبال کردند که همین امر باعث گران‌تر و نایاب شدن آن شد. چینی‌ها و مردم قاره آسیا از دیگر گروه استقبال کننده از ژل رویال بودند. وزن ژل رویال خشک دارای 50% پروتئین بوده که 9 پروتئین از پروتئین‌های اصلی ژل رویال 80 الی 90 درصد کل پروتئین‌های را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این پروتئین‌های دیگری از جمله: آلفا گلوکوزیداز، گلوکز اکسیداز و آلفا آمیلازاز دیگر پروتئین‌های موجود در ژل رویال می‌باشند که به خواص ژل رویال برای بهبود و ترمیم زخم‌ها افزوده می‌شود.

در بین داروهای‌های طبیعی برای انسان ژل رویال زنبور عسل به سبب خواص محافظتی آن دارای تاریخچه طولانی‌ست. به طور کلی این ژل شامل اسیدهای چرب الفاتیک است که در واقع همه آن‌ها اسیدهای چرب آزاد هستند. لیپیدها یک دسته از ترکیبات ارگانیک هستند که اسیدهای چرب به‌حساب می‌آیند و در آب حل نمی‌شوند، بلکه در حلال‌های آلی قابل حل موجود می‌باشند. این دسته شامل بسیاری از روغن‌های طبیعی، واکس‌ها و استروئیدها نیز می‌شود.

بیشتر اسیدهای چرب ژل رویال، اسیدهای چرب زنجیره میانی هستند. لیپیدها  به علا ویژگی‌های: مهارکنندگی قوی رشد سرطان، تقویت سیستم ایمنی، درمان جایگزین برای یائسگی، محافظت از پوست در برابر پیری و موارد دیگر به عنوان داروهای پیشگیرانه و تقویت کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پایداری و خواص ضد میکروبی ژل رویال

خواص ضد میکروبی ژل رویال

با توجه به پژوهش‌های اخیر و استخراج ترکیبات شیمیایی از جمله رویالیسین و ژلئین از ژل رویال، به پاسخ سوال ژل رویال چیست چند قدم نزدیک‌تر شده‌ایم. ژل رویال در مقابل میکرو ارگانیم‌ها بسیار حساس بوده و پایداری میکروبی قابل توجهی را داراست. اگر چه مکانیزم دقیق ترکیبات شیمیایی آن هنوز کاملا شناخته نشده است، اما به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی پپتیدها با غشای سلول میتوان استناد به پایداری ضد باکتریایی اولیه آن نمود. از آن‌جایی که پپتیدها دارای رسوبات آرژینین، هیستیدین و لایسین و نیز هستند؛ این امر امکان واکنش این ترکیبات با فسفولیپیدهای آنیونی غشای سلول را ممکن نموده است. همچنین یکی از مهم‌ترین ترکیبات ژل رویال رویالیسین می‌باشد که به عنوان قویترین پپتیدهای ضدباکتری شناخته می‌شود.

رویالیسین در غلظت‌های پایین اثر ضد باکتری قوی در مقابل باکتری‎ها گرم مثبت دارد و لیکن در برابر باکتری‌های گرم منفی خنثی بوده و هیچ تاثیری از خود نشان نمی‌دهد. با استفاده از روش فاز معکوس که همان رنگ نگاری مایع با عملکرد بالا می‌باشد چهار نوع ژلئین از شماره یک تا چهار شناسایی شده است که  و این شماره گذاری از یک تا چهار محدود به یک پسماند در دنباله می‌گردد که بر بازده ضد میکروبی آن‌ها ثاثیر فوق العاده ای می‌گذارد. در برابر باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی ژلئین شماره یک تا سه ویژگی ضد میکروبی داشته و این خاصیت درباره ژلئین شماره چهار صادق نمی‌باشد.

 

 

بررسی‌های انجام شده در خصوص ژل رویال

با عنایت به تحقیقات انجام شده در سال 2002 در تایلند و آزمایشات گوناگون از حیث خواص ضد باکتریایی ژل رویال خام و عصاره‌‌های دارای چربی و بدون چربی آن و نیز آزمایش بر روی زمان و دمای ذخیره سازی آن به جهت افزایش مدت زمان نگهداری ژل رویال، نتایج نشان می‌دهد که پس از نگهداری ژل رویال تازه جمع‌آوری شده در دمای 25 الی 27 درجه سانتی‌گراد یعنی همان دمای اتاق به مدت 12 ساعت، در دمای2 الی 4 درجه سانتی‌گراد یعنی همان دمای یخچال به مدت 24 ساعت، و در دمای منفی 18 درجه سانتی‌گراد یا همان دمای انجما عمیق به مدت 72 ساعت، و انجام آزمایشات در مقابل انواع مختلف باکتری، نگهداری در دمای انجماد رویال ژلی بر خاصیت ضد باکتریایی و توقف رشد باکتری‌های آن اثری نداشته و در عین حال در سایر دماهای نگهداری شده نوعی کاهش فعالیت ضد باکتریایی مشاهده شد.

آزمایش دیگری در سال 2005 بر روی بخش غیر قابل انحلال در اتر و بخش قابل انحلال در اتر این ماده غذایی در برابر انواع باکتری‌ها،  به وضوح نوعی اثر بازدارندگی ژل رویال خام را آشکار کرد. حساس‌ترین نوع باکتری گونه استافیلوکوکوس اورئوس و پس از آن استرپتومایسس گریسئوس و اشریشیا کولی به ترتیب باکتری دارای بالاترین حساسیت می‌باشند.بخش غیر قابل حل در اتر، که شامل رویالیسین نیز می‌باشد اثر بخشی کم و بخش قابل حل در اتر عملکرد ضد باکتریایی بیشتر از ژل رویال خام از خود نشان داد.

پژوهشی که در سال 2013 بر روی دو نمونه جمع‌آوری شده در بازه‌های مختلف زمانی بر روی خاصیت ضد باکتریای ژل رویال مصری انجام گرفت، نشان داد که باکتری‌های گرم مثبت نسبت به تمام این سه نمونه ژل رویال، حساس از باکتری‌های گرم منفی بودند. علاوه بر این تنوع ژنتکی کولونی، انواع مختلف گونه‌های گیاهان و منطقه جغرافیایی گیاهان ارتباط مستقیم و نزدیکی با فعالیت ضد باکتریایی ژل رویال دارند.

خواص ژل رویال

ژل رویال چیست و این ماده شگفت انگیز چه خواص درمانی دارد؟ این ماده در درمان آسم، تب یونجه، بیماری کبد، لوزالمعده، دیابت نوع 2، زخم پای دیابتی، مشکلات خواب (بی‌خوابی)، خستگی ثانویه در سرطان، سندرم قبل از قاعدگی (PMS)، ناباروری (عدم توانایی فرزند داشتن) استفاده می‌شود. همچنین مصرف ژل رویال علائم یائسگی، زخم معده، بیماری کلیه، شکستگی استخوان،اختلالات پوستی و کلسترول بالا را کاهش داده و به عنوان یک ماده مقوی سلامتی، برای مقابله با اثرات پیری و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود.

بعضی از افراد ژل رویال را مستقیماً به عنوان تونیک و تحریک پوست سر برای رشد بیشتر مو‌ها استفاده می‌کنند. از سایر خواص ژل رویال می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • رفع خستگی مفرط و مزمن
  • از بین بردن لک
  • از بین بردن کک و مک
  • بهبود و ایجاد تعادل هورمونی
  • درمان ناباروری
  • کاهش کلسترول خون
  • تنظیم فشار خون
  • بهبود آسم
  • کنترل و کاهش وزن
  • رفع تورم
  • بهبود گردش خون و بهبود کم خونی
  • مبارزه با عفون مثانه
  • رفع اختلالات انسداد شریان‌ها
  • رفع خستگی روحی
  • درمان انواع آرتریت
  • محافظ کبد و رفع مشکلات کبدی
  • رفع مشکلات هاضمه و سوء تغذیه
  • رفع خستگی و پف چشم‌ها
  • بهبود و مبارزه با عفونت‌های ویروسی
  • نیروبخشی و تقویت قوای بدنی

ویژگی‌های ممتاز ژل رویال چیست

ویژگی‌های ممتاز ژل رویال

تاثیر ژل رویال بر سیستم ایمنی

هرچند تحقیقات بر روی تائید خواص ضد حساسیتی ژل رویال ادامه دارد، اما بر اساس نتایج آزمایشات منتشر شده در سال 2001 میلادی در مجله (International Immunopharmacology) نشان می‌دهد که ژل رویال در تقویت سیستم ایمنی بدن کاملا موثر بوده و واکنش هیستامین به آلرژن‌ها را فورا سرکوب می‌کند و از طریق کاهش واکنش‌های آلرژیک به تقویبت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

بهبود آلزایمر و کاهش عوارض آن با استفاده از ژل رویال

همان‌طور که قبل‌تر نیز اشاره شد ژل رویال موجب تقویت اعصاب و بهبود عملکرد سیستم عصبی می‌گردد. هرگونه اختلالات حافظه در یادگیری که از آن به عنوان بیماری آلزایمر تعبیه می‌گردد، می‌تواند با استفاده از ژل رویال و تقویت حافظه کوتاه مدت بهبود یابد. از آن‌جایی که اسیدهای چرب سیر نشده فراوانی در بافت مغز وجود دارند و این اسیدهای چرب در برابر رادیکال‌های آزاد به طور قابل توجهی ضعیف هستند، مواد آنتی اکسیدانی موجود در ماده غذایی ژل رویال می‌تواند در مهار این رادیکال‌های آزاد موثر بوده و در درمان بیماری عصبی و اختلالات حافظه موثر واقع شود.

بیفیدوباکتر موجود در ژل رویال و  تاثیر آن بر سلامتی

ژل رویال منبع غنی بیفیدوباکتر است. آیا می‌دانید ژل رویال چیست و بیفیدوباکتر چه مزایایی دارد؟ در واقع بیفیدوباکتر نوعی از باکتری‌های مفید است که در در سلامت گوارش انسان نقش بسزایی دارد. همچنین تحقیقاتی نیز دلیل ضد سرطان بودن ژل رویال و افزایش ایمنی بدن توسط ژل رویال را نیز به وجود همین باکتری در ترکیبات ژل رویال ربط داده اند. رشد، فعالیت و پایداری بیفیدو باکترهای درون محصولات لبنی تخمیر شده با ترکیب عسل نیز می‌توانند در این فرآیند کمک کننده باشد.

ژل رویال موجب بهبود عوارض ناشی از یائسگی می‌گردد

براساس پژوهش‌های انجام گرفته مصرف ژل رویال در دوران یائسگی باعث تسکین عوارض ناشی از آن گردیده و همچنین سلامتی زنان یائسه را بهبود می‌بخشد. ترکیب آن با روغن پامچال شب، دامیانا و جینسنگ  نیز تاثیر بسزایی در کاهش عوارض یائسگی دارد.

بهبود سطح کلاژن پوست و محافظت از آن با مصرف ماده غذایی ژل رویال

گروه علوم پزشکی شرق و غربِ دانشگاه کیونگ هی کره ادعا می‌کند که که ژل رویال چروک‌های پوستی ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این گروه مدعی است که با اندازه‌گیری محتوای کلاژن و ضخامت اپیدرمی بافت پوست و تاثیرات ضد پیری روی پوست، مصرف ماده غذایی ژل رویال با افزایش تولید کلاژن موجب شادابی و جوانی پوست گشته و اثرات پیری پوست را کاهش می‌دهد.

جلوگیری از پوکی استخوان با استفاده از ژل رویال

بر اساس آزمایشات انجام گرفته و تاثیر ژل رویال و گرده گل روی کاهش از بین رفتن استخوان‌ها به‌دلیل پوکی استخوان توسط گروه ارتوپد و تروماتولوژیِ دانشکده پزشکی دانشگاه اروسیوس  ترکیه، با اندازه گیری مواد معدنی استخوان و نمونه‌برداری از بافت‌ها و نمونه‌های انواع مختلف خون، و تصویر برداری از همه این‌ها با استفاده از میکروسکوپ الکترونیکی، میزان فسفات و کلسیم استخوان‌ها مشخص شد.

بر اساس نتایج مشخص شد که در بین مصرف‌کنندگان ژل رویال و گرده گل، میزان کلسیم و فسفات بافت استخوانی بیشتر این گروه نسبت به کسانی که این مواد غذایی را مصرف نکرده‌ بودند را نشان می‌داد. همچنین سلامت استخوان ستون فقرات و قسمت بالایی استخوان ران این گروه به میزان قابل توجهی بالاتر از گروهی که ژل رویال استفاده نکرده‌اند می‌باشد. پس نتیجه می‌گیریم ژل رویال تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد استخوان‌ها داشته و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

ژل رویال با کیفیت را مستقیم از تولیدات زنبورداران متعهد و صادق خرید کنید

خرید ژل رویال

تومان 450,000

جدول ویژگی های مهم ژل رویال هانیلی
🚩 سال برداشت 1402
💡 نحوه ارسال داخل یخدان یونولیتی و همراه یخ
📦نحوه نگهداری  نگهداری در فریز باید انجام شود
📦وزن ژل رویال  15 گرم
🤵 شهرهای قابل سفارش  شهرهای آذربایجان شرقی و غربی – تهران
شناسه محصول: jris دسته: برچسب:
اطلاعات بیشتر

از بین بردن زخم‌های پوستی با استفاده از ژل رویال

همانند عسل، ژل رویال نیز تاثیرات فوق العاده‌ای در بهبود و ترمیم زخم‌ها دارد. در سال 2010 آزمایشی جهت ترمیم زخم با استفاده از ژل رویال با غلظت‌های مختلف تا حد 48 ساعت مورد بررسی قرار گرفت. کوچ یاخته (فرآیندی پایه‌ای در رشد و نگهداشت جانداران) با اندازه‌گیری بسته شدن حاشیه‌های زخم مورد آزمایش قرارداده شد.

پس از گذشت ۲۴ ساعت از ایجاد زخم کوچ یاخته‎های(کوچ یاخته فرآیندی پایه‌ای در رشد و نگهداشت جانداران چندیاخته‌ای می‌باشد) فیبروبلاست شروع شد و استفاده از ژل رویال باعث افزایش سرعت کوچ به طور قابل ملاحظه‎ای گشت. آزمایش‌هایی از این دست ثابت کردند که ژل رویال کوچ یاخته‌های فیبروبلاست را سرعت می‌بخشند. سلولی بهم پیوسته در بافت که کلاژن و فیبرهای دیگر توسط آن تولید می‌شود فیبروبلاست نام دارد و موجب تعادل چربی‌های مختلف و در نتیجه تسریع فرآیند بهبود زخم می‌گردد.

خستگی در افراد مبتلا به سرطان

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف مخلوطی از عسل فرآوری شده و ژل رویال دو بار در روز به مدت 4 هفته، احساس خستگی را در برخی از افراد مبتلا به سرطان بهبود می‌بخشد.

تاثیر ژل رویال بر روی افراد با دیابت نوع 2

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ژل رویال خوراکی در روز به مدت 8 هفته به طور متوسط ​​سطح قند خون و انسولین خون را در افراد مبتلا به دیابت بهبود می‌بخشد. اما روش مصرف ژل رویال و مقدار دز مصرفی آن تاثیرات متفاوتی برروی بدن خواهد داشت، در تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که مصرف ژل رویال به عنوان یک دوز یا سه بار در روز به مدت 8 هفته، قند خون یا انسولین خون را در افراد مبتلا به دیابت بهبود نمی‌دهد.

زخم پای دیابتی

برخی تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که استفاده از ژل رویال در زخم‌ها پس از پاکسازی و از بین بردن بافت مرده باعث بهبودی نمی‌شود. اما تحقیقات اولیه دیگری نشان می‌دهد که استفاده از پماد خاص حاوی ژل رویال و پانتنول تا 6 ماه پس از پاکسازی و برداشتن بافت مرده ممکن است سبب بهبود زخم پای دیابتی شود.

سندرم قبل از قاعدگی (PMS)

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف یک محصول حاوی ژل رویال، عصاره گرده زنبور عسل و گرده آن با عصاره پیاز از طریق دهان به مدت 2 دوره قاعدگی، برخی از علائم PMS از جمله تحریک پذیری، افزایش وزن و تورم را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ژل رویال خوراکی یک بار در روز به مدت 8 هفته، اندکی از وزن بدن در افراد دارای اضافه وزن با دیابت کاهش می‌دهد.

عوارض جانبی ژل رویال چیست

عوارض جانبی مصرف ژل رویال

ژل رویال احتمالاً برای بیشتر افراد بی‌خطر است که به طور مناسب به صورت خوراکی مصرف شود. یک محصول خاص حاوی ترکیبی از ژل رویال، عصاره گرده زنبور عسل و گرده زنبور عسل تا 2 ماه فواید بی‌شماری داشته  و با خیال راحت قابل استفاده می‌باشد. یکی دیگر از محصولات ترکیبی حاوی ژله رویال و گرده گل (Melbrosia) تا 3 ماه قابل استفاده است. ژل رویال ممکن است باعث بروز واکنش‌های حساسیتی جدی از جمله آسم، تورم گلو و مرگ شود؛ مصرف ژل رویال به ندرت ممکن است باعث خونریزی روده بزرگ،درد معده و اسهال خونی شود.

همچنین مصرف ژل رویال برای ستفاده برروی پوست، کاملا بی خطر است. با این حال، هنگام استفاده برروی پوست سر ممکن است باعث ایجاد التهاب و  اثرات آلرژیک شود.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

خواص ژل رویال برای کودکان بسیار است اما مصرف آن برای کودکان زیر 6 توصیه نمی‌شود. در زمان بارداری و شیردهی نیز اطلاعات کافی در مورد ایمن بودن مصرف ژل رویال برای مادر وجود ندارد پس بهتر است در این زمان ژل رویال مصرف نشود.

افراد مبتلا به آسم یا آلرژی به محصولات زنبور عسل بهتر است از ژل رویال استفاده نکنند؛ همچنین افراد دارای پوست ملتهب یا بیماری درماتیک نیز مصرف ژل رویال باعث بدتر شدن بیماری در آن‌ها می‌شود.

افراد با فشار خون پایین ممکن است بعد از مصرف ژل رویال فشار خون در آن‌ها را کاهش دهد. اگر فشار خون شما در حال حاضر پایین است، مصرف ژل رویال ممکن است باعث افت بیش از حد آن شود.

اگر در حال مصرف دارو خاصی هستید ممکن است بعد از مصرف ژل رویال تداخل دارویی ایجاد شود. مصرف وارفارین (کومدین) با ROYAL JELLY در تعامل است. ژل رویال ممکن است اثرات وارفارین (Coumadin) را افزایش دهد. مصرف ژل رویال با وارفارین (Coumadin) ممکن است منجر به افزایش احتمال کبودی یا خونریزی در بدن شود.

دیدگاهتان را بنویسید