ژل رویال در درمان ناباروری: میزان و طریقه مصرف

ژل رویال ماده‌ای بی‌نظیر است که برای تغذیه سه روز اول زندگی لاروها و تغذیه ملکه برای تمام طول عمر به وسیله یک جفت غده مغزی زنبوران کارگر پرستار ساخته می‌شود. نکته جالب در این مورد آن است که تغذیه بیشتر از سه روز یک لارو زنبور از ژل رویال آن را به زنبور ملکه‌ای که تا آخر عمر بارور بوده و دائما در حال زاد و ولد است تبدیل می‌کند. با این حساب آیا می‌توان گفت مهم‌ترین خاصیت ژل رویال افزایش قدرت باروری زنبور ملکه است؟ و بدین ترتیب ژل رویال در درمان ناباروری انسان‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود؟

ژل رویال

ژل رویال، یا شاه انگبین، مایع شیری سفید رنگی است که توسط زنبور عسل، به منظور تغذیه زنبور ملکه تولید می‌شود. زنبور ملکه از نظر پایه ژنتیکی با زنبورهای کارگر تفاوتی ندارد؛ اما نوع تغذیه متفاوت آن باعث وجه تمایز زنبور ملکه از سایر زنبورها شده است. ژل رویال به دلیل مواد مغذی فراوان و ترکیبات شیمیایی مفید باعث افزایش باروری و طول عمر طولانی زنبور ملکه می‌شود.

زنبور کارگر 45 روز عمر می‌کند اما ملکه طول عمری معادل تقریبا 5 سال دارد و در این مدت به طول میانگین با تخم‌گذاری در هر 20 ثانیه، روزانه در حدود 2 هزار تخم می‌گذارد؛ این موضوع باعث شده تا محققین در مورد این موضوع که مصرف ژل رویال در درمان ناباروری سایر موجودات موثر می‌باشد، تحقیقاتی انجام دهند.

خواص ژل رویال

تاثیر ژل رویال در درمان ناباروری

ژل رویال به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان دارای خواص کم‌نظیری است، که از بین آن‌ها دارای خواص متعدد ژل رویال برای پوست مانند:

  • محافظت پوست از کم آبی
  • مبارزه با عفونت
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • از بین بردن منافذ پوست و لکه
  • ماسکی موثر برای پوست صورت
  • از بین بردن زخم‌ و التهاب پوستی
  • بهبود سطح کلاژن پوست
  • افزایش رشد مو
  • از بین بردن شوره سر
  • مرطوب کننده پوست سر

نام برد. همچنین در موارد دیگر بر روی سایر بخش‌های بدن نیز تاثیرگذار است.

  • تحریک و بازتولید سلول‌های بنیادی
  • رفع اختلالات عصبی
  • رفع اختلالات جریان خون
  • بهبود عملکرد حافظه
  • محافظ کبد و کلیه
  • تقویت قوای جنسی
  • کاهش افسردگی
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • ضد آلزایمر
  • رفع خستگی مزمن و نیرو بخشی دوران نقاهت
  •  کاهش کلسترول خون
  • کاهش فشار خون
  • تنظیم میزان قند خون با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب
  •  درمان خشکی چشم
  •  کاهش اثرات جانبی درمان سرطان
  •  کاهش علائم پس از یائسگی
  •  کاهش سندرم پیش از قاعدگی (PMS)
  • موثر در رژیم‌های لاغری

تاثیر ژل رویال در درمان ناباروری

مطالعات در مورد ژل رویال در مقیاس آزمایشگاهی و انسانی انجام شده است؛ که با نتایج این تحقیقات مشخص شده، با مصرف روزانه سه گرم ژل رویال به مدت شش ماه در مردان و زنان مسن‌، افزایش کمی در تستوسترون مشاهده شده است، همچنین مقدار گلوکز خون در این افراد را کاهش داده، اما مقدار آن قابل توجه نبوده است.

حداقل در یکی از این تحقیقات، با مصرف خوراکی ژل رویال سبب افزایش در مقدار سلول‌های قرمز خون در افراد جوان‌تر شده است.

محقق روسی به نام لودیانسکی، بیماران بستری مبتلا به بیماری‌های مختلف را با ژل رویال درمان کرده است. در بین این افراد زنان یائسه یا مبتلا به اختلال عملکرد جنسی درمان موفقیت آمیزی نسبت به سایرین را نشان دادند.

در مردان نیز، نرخ بهبود در مقابل عدم بهبودی در مردان مبتلا به اختلال عملکرد جنسی، به ترتیب ۲۶ به ۵ بوده است.

در سال ۱۹۷۴ طی تحقیقاتی پس از مصرف خوراکی ۲۰ میلی‌گرم ژل رویال به مدت ۲ تا ۴ هفته، نتایج درمان موفق آمیزی نشان دهنده رفع  مشکلات یائسگی در ۱۰۰ زن با سنین بین ۴۰ تا ۶۲ بود که خود دلیلی بر تاثیر مصرف ژل رویال در درمان ناباروری را نشان می‌داد؛ همچنین علائم موجود در اکثر بیماران، از جمله گرگرفتگی بدن، بی‌خوابی و بدخلقی (تحریک‌پذیری) از بین رفتند و ظرفیت کار بهبود پیدا کرد.

آزمایش در مورد تاثیر مصرف ژل رویال در درمان ناباروری

در سال 2004 کتابی با نام “درمان ناباروری: برنامه سلامتی چینی باستان برای بارادار شدن” توسط آر. لوئیس منتشر شد؛ که در آن ادعا شده بود مصرف ژل رویال با افزایش کیفیت اسپرم در مردان و افزایش کیفیت تخمک در زنان باعث بهبود در باروری آن‌ها شده و همچنین در سلامت نوزادان تاثیرگذار می‌باشد.

مصرف ژل رویال تنها به صورت خوراکی نبوده بلکه کاربرد درون واژنی مخلوط عسل و ژل رویال نیز با درمان کاهش قدرت حرکت اسپرم مردان در ارتقای فعالیت کلاژن بر روی غشاهای جنینی کاربرد دارد.

خود ژل رویال حاوی ماده تستوسترون می‌باشد. در تحقیقی با استفاده از مصرف روزانه ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم ژل رویال به مدت ۳ ماه بر روی مردان نابارور ، میزان تستوسترون را در آن‌ها به ترتیب به میزان ۰۱/۲۲، ۸/۱۹ و ۴/۲۰ درصد افزایش یافت؛ این در حالی است که در مواردی در این گروه، افزایش چشم گیر ۳۳/۸ درصدی را نیز تجربه کردند.

طی تحقیقی که سال ۲۰۰۷ در ژاپن انجام شده بود؛ مشخص شد که ژل رویال دارای میل به تقلید عملکرد استروژن انسان است. شاید این موضوع بتواند به افراد دارای سطوح پایین استروژن کمک نماید.

ماده استروژن در بدن انسان برای سلامت شکل‌گیری استخوان‌ها و توزیع سالم ژن‌ها ضروری بوده و در سلامت چرخه قاعدگی، نقشی حیاتی ایفا می‌کند. این تحقیق همچنین پتانسیل این ماده جهت افزایش اندازه سلول‌های رحمی در موش‌های مورد آزمایش را نشان داد.

در مطالعات دیگری بر روی موش‌ها، خرگوش‌ها و گوسفندهای آزمایشگاهی مصرف ژل رویال افزایش در ظرفیت تولید مثل در آن‌ها را نشان داد.

نتایج این مطالعات نشان می‌دهد ژل رویال دارای اثرات استروژنی و اثبات شده در افزایش باروری در سایر موجودات به غیر از زنبور ملکه را نیز داراست، که می‌تواند ما را به این نتیجه‌گیری سوق دهد که می‌توان گفت مصرف ژل رویال در درمان ناباروری امکان پذیر است و نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

خواص ژل رویال برای بارداری با پروتئین غنی در ژل

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که استفاده خوراکی از ژل رویال برای خانم‌ها، سبب تعادل هورمونی و بیشتر شدن استروژن در آن‌هاست؛ همچنین برای خانم‌ها با مصرف خارجی از ژل رویال، به مدت دو هفته، در قسمت واژن، مشکلات باروری آن‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا باعث کاهش حرکت اسپرم (استنوسوزپرمیا) و ماندگاری بیشتر آن می‌شود.

ژل رویال با کیفیت را مستقیم از تولیدات زنبورداران متعهد و صادق خرید کنید

خرید ژل رویال

تومان 450,000

جدول ویژگی های مهم ژل رویال هانیلی
🚩 سال برداشت 1402
💡 نحوه ارسال داخل یخدان یونولیتی و همراه یخ
📦نحوه نگهداری  نگهداری در فریز باید انجام شود
📦وزن ژل رویال  15 گرم
🤵 شهرهای قابل سفارش  شهرهای آذربایجان شرقی و غربی – تهران
شناسه محصول: jris دسته: برچسب:
اطلاعات بیشتر

تحقیقات منتشر شده در مجله Avicenna Phytomedicine، مبنی بر خواص ژل رویال در درمان ناباروری اثر محافظتی آن‌را بر روی پارامترهای اسپرم، سطح تستوسترون و تولید مالون دی آلدئید در مورد موش‌های آزمایشی نشان داده است. با مصرف روزانه ژل تعداد اسپرم، تحرک اسپرم، زنده ماندن، بلوغ و یکپارچگی DNA افرایش یافته است؛ و این موضوع می‌تواند باروری مردان را بهبود بخشد؛ اما تمام این خواص مربوط به دوران قبل از بارداری و جهت افزایش باروری بوده، و هیچ نتیجه‌ای دال بر اثر مثبت آن بر مادران باردار یا خواص ژل رویال برای جنین گزارش نشده است.

اثرات مفید مکمل ژل رویال در درمان ناباروری

مصرف ژل رویال در درمان ناباروی

برای یک بارداری موفق و به دنیا آوردن نوزادی سالم، مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری است، و ژل رویال با دارا بودن تمام این موارد، یک مکمل غذایی مناسب برای درمان ناباروری و البته در طی دوران باراداری می‌باشد.

وجود ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پروبیوتیک‌ها جهت پیشگیری از بروز ناراحتی‌های گوارشی و بهبود آن‌ها، ویتامین  B6  برای افزایش سطح هورمون پروژسترون در بدن، آمینواسیدها موثر در بهبود سنتز هورمون‌های در بدن، اسیدهای چرب جهت رشد و تکامل تخمک، پروتئین‌ها به منظور تنظیم تعادل هورمون‌های بدن جهت یک بارداری موفق در ژل رویال موجود می‌باشند.

میزان مصرف ژل رویال برای باروری

میزان مصرف دقیق ژل رویال برای هر بیماری نیازمند بررسی‌های بیشتری است؛ اما از طریق تحقیقات انجام شده تا به امروز میزان مصرف روزانه برای کاربردهای درمانی آن، مصرف تقریبی۲۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم برای کودکان و روزانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم برای بزرگسالان توصیه شده است.

میزان توصیه شده مصرف ژل رویال در درمان ناباروری برای زنان و مردان مقادیر:

برای زنان:

بهترین نتایج پس از ۳ تا ۶ ماه مصرف روزانه یک دوم قاشق چای خوری ظاهر خواهند شد. این درمان را می‌توان تا ۱۲ ماه نیز ادامه داد، اما در صورتی که یک زن تا آن مدت نتواند باردار شود، مصرف ژل رویال در درمان ناباروی مناسب برای او نخواهد بود و بر روی او جواب نخواهد داد.

برای مردان:

بهترین نتایج پس از ۱ تا ۳ ماه مصرف روزانه یک چهارم قاشق چای‌خوری مشاهده خواهند شد. میزان مصرف با توجه به نوع محصول و سایر مواد افزوده شده به آن متفاوت خواهد بود.

ژل رویال به چند طریق به بازار عرضه می‌شود؟

ژل رویال هانیلی

هیچ نوع ژل رویالی به ارزش و فایده ژل تازه و خام نیست، بنابراین بهترین و مرسوم‌ترین روش عرضه ژل به بازار، ژله تازه است؛ ژل رویال تازه، ژله‌ای است که بلافاصله بعد از تولید در ظروف مخصوص که نور به ژل نرسد، بسته‌بندی شده، و سریعا به یخچال انتقال پیدا می‌کند، و بین دمای ۲ تا ۴ درجه سانتی‌گراد قرار داده می‌شود. اگر قرار باشد بعد از چند روز ژل به دست مصرف‌کننده برسد، باید آن‌را در یخ‌دان‌ها و یخچال‌های مخصوص به روی یخ منتقل کنید.

در کشورهای اروپایی و آمریکایی مرسوم است که ژل را پس از تهیه روی یخ خشک نگهداری کنند. یخ خشک آب تولید نمی‌کند چون به صورت گاز کربونیک است. معمولا در این روش ژل رویال تا ۶ ماه ارزش غذایی خود را حفظ می‌کند.

روش دوم عرضه شدن ژل رویال عرضه آن به صورت منجمد است، ژله منجمد شده در فریزری با دما منفی ۱۰ تا منفی ۱۸ درجه می‌باشد. در این شرایط تا یک الی دو سال مشکلی برای نگهداری نیست؛برای مصرف موثر ژل رویال در درمان ناباروری این موضوع که ژل سالم و تازه به دست مصرف‌کننده برسد اهمیت دوچندان پیدا می‌کند؛ بنابراین باید دقت کرد در صورت انتقال به مصرف‌کننده بلافاصله روی یخ منتقل شده یا در حالت کاملا انجماد به دست مصرف کننده برسد.

روش سوم ژل خشک شده در خلا (لیوفریز) است. این نوع ژل رویال به صورت پودر تهیه می‌شود. به عبارت دیگر در این روش اول ژل منجمد شده و سپس در خلا رطوبت آن گرفته می‌شود تا خشک شده و به صورت پودر در می‌آید. پودر بدست آمده فوق‌العاده رطوبت پذیر است، بنابراین باید بلافاصله بسته‌بندی شود. این نوع ژل از لحاظ کیفیت بالا و روش نگهداری آسان‌تری خواهد داشت؛ که البته برای تولید این نوع ژل به دستگاه‌های مخصوص(freezdry) جهت ایجاد محیط خلا و پودر شدن ژل مورد نیاز است.

معمولا در حالت ژل پودر شده، حلال مخصوص ژل در کنار بسته‌بندی محکم ژل قرار دارد. در این روش ژل در دما معمولی برای یک الی دو سال قابل استفاده خواهد بود و کیفیت خود را حفظ می‌کند.

روش چهارم ژل رویال مخلوط در عسل است که عسل در این شرایط باید دارای رطوبتی کمتر از  ۱۶ درصد باشد، چرا که در غیر این صورت ژل خاصیت خود را در عسل از دست داده، تخمیر شده، به رنگ قرمز درآمده و فاسد می‌شود.ژل رویال در حالت عادی طعم ترش مزه‌ای دارد و یکی از فواید این روش طعم مطلوب‌تر آن برای مصرف‌کننده می‌باشد.

درصد مخلوط ژل رویال و عسل به میزان تقریبا یک گرم ژل در ۱۰۰ گرم عسل یا ۱۰ گرم ژله در یک کیلو عسل می‌باشد. این مخلوط باید در دمای زیر ۱۵ درجه نگهداری شود. از این مقدار ژل مخلوط می‌توان به مقدار یک قاشق در روز استفاده کرد در صورت تمایل می‌توان یک قاشق ناشتا و یک قاشق عصر مصرف شود. یک قاشق معادل ۲۰۰ میلی گرم ژل رویال خواهد بود که البته در مورد افراد می‌تواند این مقدار تا هزار میلی‌گرم نیز افزایش یافته و مقدار مصرف متفاوت باشد.

ما در هانیلی با کمک یک شرکت معتبر مخلوط ژل رویال و عسل را برای شما آماده کرده‌ایم با کلیک روی لینک زیر به راحتی می‌توانید این محصول رو خرید و درب منزل تحویل بگیرید.

لینک خرید ترکیب عسل و ژل رویال ( درارای مجوز بهداشت و سیب سلامت) 

مخلوط ژل رویال و عسل هانیلی (190 گرمی)

تومان 115,000


دارای مجوز بهداشت و سیب سلامت

اطلاعات بیشتر

روش پنجم عرضه قرص‌های ژل در مخلوط لاکتوز یا کلوگز می‌باشد. بهترین مزیت عرضه به شکل قرص دوام بالای آن برای نگهداری می‌باشد. در دمای ۴ تا ۸ درجه سانتی‌گراد تا دوسال دوام خواهند داشت و کیفیت خود را حفط می‌کنند. مقدار مصرف قرص‌ها روزانه یک تا دو عدد می‌باشد.

علاوه بر تمام روش‌های مصرفی ذکر شده، مخلوط ژل در لوازم آرایشی و بهداشتی است که از این لوازم مانند لوسیون‌های بدن، صابون، ماسک صورت، پمادهای التیام دهنده زخم‌های سطحی و غیره…استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین موضوع در عرضه ژل رویال

مهم‌ترین موضوع در عرضه ژل رویال سالم، روش صحیح نگهداری از ژل رویال و حفظ کیفیت آن می‌باشد. این نکته مشخص است که هر قدر ژل رویال تازه‌تر بوده و تازه به مصرف برسد؛ از کیفیت بالاتری برخوردار می‌باشد؛ اما اگر این ژل به درستی نگهداری نشود خیلی سریع فاسد می‌شود؛ و همانطور که قبلا گفته شد برای مصرف موثر ژل رویال در درمان ناباروری این موضوع که ژل سالم و تازه به دست مصرف‌کننده برسد اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

بنابراین بلافاصله بعد از استخراج باید این ژل در ظروف تیره رنگی که نور و رطوبتی به آن نرسد بسته بندی کرده و در دمای صفر تا ۵ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود، در چنین شرایطی به خوبی تا ۶ ماه می‌تواند کیفیت خود را نگه دارد. اما اگر همین ژل را در دمای معمولی اتاق نگهداری کنید کمتر از ۲۰ ساعت به سرعت تجزیه شده و فاسد می‌شود.

بسیاری از تولید کنندگان بعد از استخراج ژل را در گاز آرگون که باعث سرد ماندن ژل می‌شود نگهداری می‌کنند. ژل رویال فریز شده تا دو الی سه سال در دمای منفی ۱۰ تا منفی ۱۸ با کیفیت باقی می‌ماند و در آخر ژل رویال منجمد شده و پودر شده را در ظروف مخصوص بسته بندی کرده و در دمای یخچال به مدت یکسال و در فریزر به مدت دو سال می‌توان نگهداری کرد.

در چه مواردی استفاده از ژل رویال توصیه نمی‌شود؟

شاید ژل رویال در زمان شیردهی موثر باشد، یا مصرف یک دوره ژل رویال قبل از اقدام به بارداری، بتواند موجب تقویت اسپرم، تخمک و افزایش قابلیت باروری شود؛ اما نتایجی دال بر اثر مثبت یا خواص ژل رویال برای زن باردار و تاثیر آن برروی جنین وجود ندارد. حتی ممکن است مصرف ژل در دوران بارداری حساسیت‌زا نیز باشد، بنابراین توصیه ما احتیاط در مصرف آن با مشورت پزشک است.

هم زمان با مصرف ژل رویال باید این موضوع را در نظر گرفت که، این ماده همراه با بقیه داروهای گیاهی مصرف نشود. مصرف همزمان با داروهای ضد انعقاد خون توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف وارفارین (کومادین) با ژل رویال ممکن است اثرات وارفارین را افزایش دهد و سبب ابتلا به کبودی یا خونریزی شود

مصرف ژل رویال برای افراد با فشار خون پایین یا دارای پوست‌های حساس و متورم، کسانی که آسم یا آلرژی دارند، یا نوزادان تازه متولد شده تا شش ماه توصیه نمی‌شود؛ مگر آن‌که از طرف پزشک تجویز شده باشد.

ژل رویال را با مکمل‌های غذایی که شامل آندروگرافی، پروتئین کازئین، کوآنزیم Q-10، روغن ماهی، L-آرژینین، لیسیم، گزنه و تانین هستند مصرف نکنید.

در آخر می‌توان گفت قرن‌ها مصرف ژل رویال در درمان ناباروری توسط طبیب‌ها و تب سنتی تجویز شده است و امروزه در بسیاری از وبسایت‌های پزشکی نیز مربوط به باروری، مصرف آن شدیداً توصیه می‌شود. نظر شما درباره درمان ناباروری با مصرف ژل رویال چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید