عسل برای لاغری و ترکیبات شگفت‌انگیز آن: دارچین، لیمو، سیر و زنجبیل

زمانی‌که صحبت از کاهش وزن می‌شود، همه ما می‌دانیم که ورزش و رژیم غذایی سالم بهترین و پایدارترین روش برای کاهش وزن است؛ اما خیلی از ما دوست داریم سریع و بدون زحمت زیاد وزن خود را کم کنیم. قبلا در مورد فواید بی‌شمار عسل صحبت کردیم، اما آیا در مورد عسل برای لاغری شنیده‌اید؟

بسیاری از افراد بر این تصورند که عسل تنها نوعی قند است و بنابراین بیشتر به افزایش وزن کمک می‌کند. عسل حاوی شکر است؛ اما بر خلاف شکر تصفیه شده، عسل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفیدی نیز هست. این مواد معدنی مانند آهن، سدیم، پتاسیم، فسفر، روی و کلسیم هستند. عسل همچنین حاوی ویتامین‌هایی است که شامل فولات، نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامین C و ویتامین B6 است اما مقادیر کمی سلنیم، پروتئی ، فیبر و اسیدهای آمینه را نیز دارد.

برای افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، عسل نه تنها خطر اختلالات قلبی عروقی را کاهش می‌دهد بلکه باعث افزایش وزن بدن نمی‌شود. یافته‌های تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف عسل ممکن است در مقایسه با قند به کاهش کلسترول کمک کند؛ همچنین در مقایسه با قند باعث افزایش پایین‌تر سطح گلوکز پلاسما می‌شود.

ترکیب زنجبیل و عسل برای لاغری

فواید عسل برای لاغری 4

زنجبیل گیاهی گلدار است که بیشتر برای ریشه آن کشت می‌شود ، ماده‌ای که باعث کاهش التهاب، تحریک هضم و سرکوب اشتهای شما می‌شود. این خواص بعضی افراد را به این باور سوق می‌دهد که زنجبیل ممکن است باعث کاهش وزن شود.

طبق تحقیقات مشخص شده که زنجبیل می‌تواند در کنار یک رژیم غذایی سالم و ورزش در رسیدن به وزن سالم کمک کند. زنجبیل تأثیر بسیاری بر وزن بدن و چربی شکم دارد.(نسبت کمر به لگن)

زنجبیل فعالیت‌های بیولوژیکی خاصی را در بدن شما تحریک می‌کند. زنجبیل دارای یک منبع ضد چاقی Trusted Source است، که به هضم سریع‌تر غذا و تحریک بدن برای سرعت بخشیدن به آن از طریق روده بزرگ کمک می‌کند. SourceTrusted Source نشان می‌دهد که زنجبیل ممکن است قند خون شما را تثبیت کند. ثابت نگه داشتن قند خون می‌تواند برای کاهش وزن مهم باشد.

نحوه استفاده از مخلوط عسل،سرکه سیب و زنجبیل برای کاهش وزن

آسان‌ترین راه برای تاثیر عسل برای لاغری ترکیب مخلوط عسل، زنجیل و سرکه سیب می‌باشد.

شما می‌توانید با دم کردن یک کیسه چای در آب داغ یک چای زنجبیل تهیه کنید و بگذارید خنک شود. کمی عسل یا یک لیمو فشرده را به 1 فنجان چای زنجبیل دم کرده اضافه کنید، و 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب با آن مخلوط کنید و بنوشید. این چای را یک بار در روز، صبح قبل از غذا میل کنید تا حداکثر فواید آن را تجربه کنید.

دارچین و عسل: آیا برای کاهش وزن موثر است؟

فواید عسل برای لاغری 8

یکی از پر طرفدارترین روش‌های کاهش وزن امروزه شامل دارچین و عسل در رژیم غذایی روزانه است. اکثر مردم این ترکیب را در چای خود مخلوط می‌کنند. اما آیا واقعا می‌توانید با خوردن دارچین و عسل وزن کم کنید؟
از دارچین در زمان امپراتوری روم بیش از 15 برابر نقره گران قیمت بود؛ همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند به بهبود زخم کمک کند و حتی ممکن است فشار خون و کلسترول را کاهش دهد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که ترکیب سینامالدئید ممکن است ترموژنز را فعال کند. در طول زمان مصرف دارچین، در بدن شما گرما ایجاد می‌شود و در این فرآیند کالری می‌سوزاند.

یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که جایگزینی ساکارز با عسل می‌تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. یک مطالعه دیگر از سال 2010 نشان داد که عسل می‌تواند هورمون‌هایی را فعال کند که اشتها را سرکوب می‌کند.

با این حال، هیچ مطالعه‌ای به طور قطعی ثابت نمی‌کند که دارچین و عسل می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. اما اگر روزانه دارچین را با عسل مصرف می‌کنید، حتما از دارچین سیلان استفاده کنید. این ماده حاوی غلظت بسیار کمتری کومارین است.

ترکیب دارچین و عسل

دستور العمل محبوب دیگر ترکیب دارچین با عسل  برای لاغری است. مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهد که استفاده از دارچین برای کاهش وزن مفید است.

یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان (150 میلی‌لیتر) آب ولرم مخلوط کنید. این مواد را کاملاً مخلوط کرده و  آن‌را با معده خالی بنوشید.

همچنین نشان داده شده است که دارچین بر تنظیم قند خون و متابولیسم گلوکز تأثیر تنظیم کننده‌ای دارد. مقدار قند خون بالا می‌تواند منجر به افزایش ذخیره چربی در بدن شود، بنابراین دارچین از این جنبه  در کاهش وزن تأثیر مثبت دارد. همراه با قدرت متابولیسم عسل، این مخلوط می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن شما داشته باشد.

مزایای چشمگیر ترکیب لیمو و عسل برای لاغری

فواید عسل برای لاغری 6

آب لیمو یک ماده فعال به‌نام اسید سیتریک دارد که با توجه به خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده آن، به عنوان ماده تمیز کننده استفاده می‌شود.ترکیب آب لیمو ترش با عسل برای لاغری بسیار مفید است.

چگونه می‌توان نوشیدنی لیمو و عسل درست کرد؟
برای تهیه نوشیدنی لیمو و عسل، نصف لیمو را درون یک لیوان آب گرم بریزید و سپس یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید و هم بزنید. عسل باید در محلول گرم حل شود. اگرچه این ترکیب حاوی مقدار زیادی قند است، اما مواد معدنی و ویتامین‌ها موجود در آن برای بدن بسیار مفید است.با افزایش متابولیسم حاصل از این مخلوط شما یک ماده کمکی برای کاهش وزن دارید. مرکبات موجود در لیموها بخش مهمی از فرآیند متابولیک بدن هستند.

قدرت ضد باکتریایی عسل و لیمو آن‌را به عنوان یک ماده مقوی عالی برای معده تبدیل کرده است. اما مخلوط لیمو و عسل  نه تنها باکتری‌های خطرناک معده و دستگاه‌های گوارش را از بین می‌برد بلکه باعث سرعت بخشیدن به روند هضم، به دلیل اسیدی بودن لیمو می‌شود. نوشیدن آب لیمو عسل نیز تولید صفرا را تحریک می‌کند که به روند هضم کمک می‌کند.

مخلوط آب گرم و عسل برای لاغری

فواید عسل برای لاغری 3

عسل باعث افزایش مثبت سطح HDL یا کلسترول خوب در بدن می‌شود و همچنین فشار عروقی را با یک روال منظم فعالیت بدنی و یک رژیم غذایی متعادل کاهش می‌دهد، این بدان معنی است که شما می‌توانید زندگی سالم داشته باشید. این امر باعث کاهش بیشتر وزن خواهد شد زیرا شما نگران اضطراب آترواسکلروز یا خطر حمله قلبی یا سکته مغزی در هنگام اجرای برنامه صبحگاهی نخواهید بود. تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن عسل (حدود یک قاشق چا‌ خوری یعنی 5 گرم در روز)، که در 150 میلی‌لیتر آب ولرم مخلوط شده است می‌تواند این روند مفید را تحریک کند.

در هنگام مصرف آب ولرم و آب لیمو (آب تازه بدون شکر یا نمک) عسل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بسیاری از افراد در ابتدای روز این فرمول را به عنوان روشی برای تحریک کاهش وزن می‌نوشند. عسل دارای 26 اسید آمینه و تعدادی ویتامین‌ها و مواد معدنی با ارزش است که در بالا ذکر شد که بسیاری از آن‌ها برای متابولیسم بدن مفید هستند. با تنظیم متابولیسم، غذا ابتدا هضم و  سپس جذب شده و به درستی از آن استفاده می‌شود، چربی به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌شود. بنابراین، باعث بهبود سلامت کلی بدن می‌شود.

آب لیمو موجود در این مخلوط سرشار از ویتامین C (که به اسید اسکوربیک نیز معروف است) است، که عملکرد کبد را تنظیم و افزایش می‌دهد و سوخت و ساز چربی را تسریع می کند. علاوه بر این، آب لیمو باعث افزایش عملکرد گلوتاتیون می‌شود که یک آنتی‌اکسیدان مهم برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن و افزایش ایمنی بدن است.

آب لیمو با اثرات تحریک کننده متابولیسم عسل باعث افزایش تاثیر عسل برای لاغری می‌باشد، این اکسیر شگفت‌انگیز را اگر یک بار در روز بنوشید نتایج جالبی به شما بدهد.

سیر و عسل را با معده خالی بخورید تا سریع‌تر وزن خود را از دست بدهید

فواید عسل برای لاغری 2

کاهش وزن کار ساده ای نیست، اما حتی عادت‌های سالم کوچک نیز می‌توانند در راه کاهش وزن شما کمی سریع و آسان پیش روند. برخی از روش‌های رژیم غذایی هستند که می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر نتیجه بگیرید: مانند نوشیدن آب گرم صبح و همچنین قبل از غذا، یا میان وعده سالم، اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، احتمالاً با ترفندهای کوچک و داروهای خانگی برای کاهش وزن آشنا هستید. با این حال، یک درمان خانگی کمتر شناخته شده برای کاهش وزن خوردن سیر آغشته به عسل با معده خالی است.

ترکیبی از عسل و سیر ممکن است جذاب به نظر نرسد، اما برای کاهش وزن شما بسیار مفید است. مصرف سیر خام صبحگاهی اغلب برای بهبود هضم و سم‌زدایی بدن توصیه می‌شود. در حقیقت، سیر خام با آب یک درمان خانگی معمول برای تعدادی از مشکلات مانند فشار خون بالا و کلسترول بالاست. خوردن یک حبه سیر خام به دلیل وجود بسیاری از مواد معدنی مفید و ترکیبات فعال زیستی موجود در این سبزیجات با طعم کم رنگ و تند بسیار مفید است.

مصرف سیر به همراه عسل برای لاغری علاوه بر کاهش وزن، فواید بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به

1)افزایش ایمنی بدن
2)مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا
3)تقویت کننده دستگاه گوارش
4)سم زدایی بدن
5)کاهش وزن اشاره کرد.

همان‌طور که اغلب کارشناسان بهداشت می گویند، یک سیستم هضم خوب برای کاهش سریع‌تر وزن مهم است، عسل و سیر همراهان ایده‌آل برای سفر در کاهش وزن شما هستند.

سیر خام از مواد مغذی بهتری نسبت به سیر پخته شده برخوردار است و این ماده اولیه را به عنوان یک ماده کاهش وزن بهتر به حساب می‌آورد. به همین ترتیب، مصرف عسل خام در اوایل صبح ممکن است به سوخت‌و‌ساز چربی بهتر کمک کند. عسل بدون چربی و فاقد کلسترول است. این منبع همچنین منبع انرژی است و به شما در مهار گرسنگی کمک می‌کند.

نحوه مصرف سیر خام و عسل برای کاهش وزن

حبه‌های سیر پوست گرفته شده را درون شیشه ریخته و عسل را روی آن‌ها بریزید، تا زمانی که کاملاً عسل روی آن‌را بپوشاند. درب ظرف را محکم ببندید و آن‌را تکان دهید؛ و بگذارید مدتی سیر در عسل بماند تا مواد مغذی سیر درون عسل بیرون بیایند و بالعکس. می‌توانید روزانه یک حبه سیر آغشته به عسل را با قاشق یا چاقو خرد کنید و با معده خالی بخورید تا سریعتر به کاهش وزن برسید.

این درمان خانگی برای پوست شما نیز مفید است. این بدان دلیل است که سیر یک تصفیه کننده طبیعی خون است، همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است. بنابراین، نگران وزن خود نباشید و با این ترکیب درمانی شگفت‌انگیز، رژیم خود را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید