چای و عسل یک معجون شفابخش تاریخی

هنوز سرمای زمستان و شب‌های برفی به قوت خود باقی هستند؛ پس وقت آن رسیده تا نگاهی به ذخیره دمنوش‌های  طبیعی خود کنید؛ چه انتخابی بهتر از دمنوش چای و عسل. تا زمانی که درجه حرارت هوا در خارج از خانه در حال کاهش است، شما درجه حرارت بدن خود را بالا ببرید و گرم بمانید.

اضافه کردن تنها یک قاشق عسل طبیعی به یک فنجان چای باعث التیام، آرامش، قدرت و سرزندگی شما می‌شود. حداقل به مدت 2700 سال عسل به عنوان داروی شفابخش برای اکثر بیماری‌های مزمن مورد استفاده قرار گرفته است. اخیرا نیز خواص ضد‌عفونی کننده و ضدباکتری چای و عسل به شکل آنالیز شیمیایی و تحلیلی، مورد بررسی قرار گرفته است.

عسل دارای مس، آهن، سلیس، ویتامین B ، منگنز، کلر، کلسیم، پتاسیم، سدیم، فسفر، آلومینیوم و منیزیم است. با توجه به مناطق مختلف جغرافیایی ممکن است عسل در مناطق مختلف تا حدود کمی در درصد مواد موجود متفاوت باشد؛ اما آن چیزی که در مورد همه عسل‌ها مهم است، این‌که باعث سلامتی شما شده و منبع غنی از مواد طبیعی مغذی می‌باشد.

به غیر از چای و عسل، دمنوش بابونه و عسل نیز در زمان مصر باستان به عنوان دمنوشی جهت کاهش تب استفاده می‌شد؛ که دارای خواص متعددی از جمله افزایش سلامتی سیستم گوارشی است. چای سبز نیز دارای مزایایی چشمگیری از جمله بهبود عملکرد مغز، افزایش متابولیسم بدن و ​​کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

معجون چای و عسل

چای و عسل

به جای استفاده از داروهای شیمیایی تنها با یکی یا دو بار استفاده از چای و عسل اثر معجزه‌آسای آن‌را مشاهده کنید. یکی از نوشیدنی‌های محبوب محلی، چای با عسل طبیعی و لیمو تازه است. این معجون، ارزشی دارویی باور نکردنی دارد. استفاده روزانه از نوشیدنی چای و عسل به‌همراه لیمو تازه، باعث کاهش سرماخوردگی و آنفولانزا شده و سیستم تنفسی را تحریک می‌کند.

در واقع استفاده عسل برای مدت زمان طولانی سبب کاهش درد شده و ویتامین‌های موجود در چای و عسل و لیمو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. دمنوش عسل و چای به عنوان آنتی‌بیوتیک قوی عمل می‌کند و می‌تواند باکتری‌های موجود در گلو و لوزه را از بین ببرد؛ همچنین در بیماری استرپیتوکوک و برونشیت به سرفه و تحریک سیستم تنفسی کمک می‌کند.

نوشیدن چای و عسل باعث تسکین سوزش ناشی از سرفه در گلو است. شما می‌توانید با مخلوط عسل طبیعی، یک لایه لیمو تازه و چند برگ نعناع، نوشیدنی به عنوان شربت سرفه برای خود درست کنید. برای کسانی که از مزه و طعم داروها بیزار هستند، نوشیدنی چای و عسل با طعم عالی و اثرات باور نکردنی بهترین گزینه انتخابی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید