صابون دست ساز عسل برای انواع پوست‌ها

دوست دارید هم‌زمان هم پوست شما تمیز شده و هم هیدارته(آبرسانی) شود؟ هر زمانی که صحبت از صابون‌های ارگانیک و گیاهی در میان باشد در واقع منظور صابو‌های طبیعی و دست ساز است. در تولید صابون‌های دست ساز از چربی یا روغن، آب، مواد صابون پزی، روغن‌های لازم و یا رنگ‌های طبیعی اسفاده می‌شوند. مزیت اصلی صابون‌های ارگانیک نسبت به سایر صابون‌ها استفاده از ترکیبات تولید شده از گیاهان و حیوانات ارگانیک می‌باشد؛ در این میان صابون دست ساز عسل طی چند سال گذشته  بسیار محبوب شده است.

کرم‌ها و صابون‌های که حاوی عسل طبیعی هستند، در ترمیم زخم و خراشیدگی و حساسیت‌های پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارند؛ حتی بهتر است بیماران با مشکلات این چنینی کرم‌های ترمیم‌کننده معمولی را با عسل مخلوط و برای ترمیم سریع‌تر زخم مثلا بعد از لیزر استفاده کنند. صابون‌های دست ساز عسل نیز باعث آبرسانی بیشتر پوست شده و حتی بعد از شستشو احساس نرم شدن بیشتر پوست به شما دست می‌دهد.

خواص صابون دست ساز عسل

صابون دست ساز عسل 1

از خواص صابون دست ساز عسل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • لایه‌برداری خفیف پوست
  •  آبرسان طبیعی
  • جوان‌سازی پوست و تاخیر در روند پیری(ضد چین و چروک )
  • شاداب کننده و رفع کننده خستگی پوست
  • نرم کننده پوست
  • برطرف کننده خشکی و زبری و ترک‌های پوست
  • پاک کننده، شفاف کننده و روشن کننده پوست
  • خاصیت ضد التهابی
  •  از بین برنده جای زخم، لکه های پوستی (جای جوش، اگزما و…)
  •  ضد جوش (چرکی ، سرسیاه و..)
  • کاهنده موهای زائد

طریقه ساخت صابون دست ساز عسل در منزل

برای تهیه صابون دست ساز عسل در منزل کافیست یک کیلوگرم عسل اسطوخودوس(و یا عسل کاملا طبیعی) را در یک چهارم لیتر آب (در یک قابلمه) ریخته و یک صابون بدون بوی 600 گرمی(صابون مارسی) که 72 درصد چربی داشته باشد را رنده کنید و آن را با حرارت ملایم گرم کنید تا مخلوط یکدست شود، 10 قطره اسانس روغنی اسطوخودوس به مخلوط افزوده و سپس آن‌را در قالب‌های مناسب و بدلخواه ریخته و پس از سرد شدن صابون عسلی آماده مصرف کردن است.

صابون دست ساز عسلی

تومان 34,000

 


یک قالب صابون 110 گرمی

شناسه محصول: Sohonily دسته:
اطلاعات بیشتر

طریقه استفاده از صابون دست ساز عسل

صابون دست ساز عسل برای شستشوی روزانه پوست صورت طراحی شده؛ اما بهتر است صورت را بیشتر از یکبار د شبانه روز نشورید تا چربی مفید پوست از بین نرفته و این بار سبب خشکی پوست شما و حساس شدن آن نشود.
طریق استفاده از صابون های دست ساز هانیلی به راحتی مشابه سایر موارد بود و تنها قبل استفاده کمی صورت یا بدن خود را خیس کرده و بعد کف حاصله از صابون را با انگشتان خود یا لیف به صورت دورانی بر روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید برای دو دقیقه بر روی پوست شما مانده و سپس آبکشی کنید.

برای اثر بخشی بیشتر، در طول مدت از محصولات ارگانیک بهتر است از محصولات شیمیایی بر پوستتان استفاده نکنید. پوست هر بیست و یک روز یک‌بار تجدید می‌شود؛ پس برای مشاهده اثر صابون دست ساز عسل برروی پست خود باید حدود سه هفته صبر کنید و بعد از آن اثرات آن بر روی پوست مشاهده خواهد شد.

بهترین و اولین مزیت صابون‌های ارگانیک چیست؟

صابون دست ساز عسل 2صابون‌های دست ساز دارای ترکیبات طبیعی و مشتق شده از گیاهان مانند روغن، گلیسیرین و روغن‌های اسانس است. در عوض، صابون های صنعتی، از ترکیباتی با عوامل پایه نفتی، رایحه و رنگ‌های مصنوعی و نگه دارنده های خطرناک تشکیل شده‌اند.

علت احساس متفاوتی که اکثر مصرف‌کنندگان صابون‌های دست ساز دارند نیز به دلیل بهتر بودن آن‌هاست که باعث بهبود شرایط پوست مانند اگزما و آکنه می‌شود تا اینکه باعث التهاب بیشترشان باشد، مخصوصا در این میان صابون دست ساز عسل در ترمیم زخم و خراشیدگی و حساسیت‌های پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد.

صابون‌های دست ساز برای محیط زیست نیز بهترند و تولید ترکیبات و ساخت آن‌ها تاثیر کمتری بر روی محیط زیست می‌گذارد؛ از این‌رو این ترکیبات به سادگی در محیط زیست تجزیه می‌شوند و مشکلات کمتری را ایجاد می‌کنند؛ زیرا ترکیبات شناخته شده در صابون‌های دست ساز به عنوان ترکیبات بی خطر و امن شناخته شده و نیاز به تست‌های سلامت حیوانات نیز ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید